Tėvų/ globėjų ir ugdytojų forumas "Išgirsk! Kalbėk! Veik!"

10834268_10203962982539161_91513518_o
11002314_10203962982899170_608845917_o
11025380_10203962982339156_493719747_o
11025400_10203962982579162_1284369059_o
11028484_10203962982419158_365097611_o
11028794_10203962984819218_581371389_o
11032289_10203962982379157_2143745446_o
11034658_10203962982779167_1774783375_o
1/8 
start stop bwd fwd

Šį šeštadienį, t. y. vasario 21 dieną Utenos Dauniškio gimnazijoje įvyko tėvų/ globėjų ir ugdytojų forumas „Išgirsk! Kalbėk! Veik!”, į kurį buvo pakviesti Utenos rajono tėveliai/ globėjai ir visų ugdymo įstaigų atstovai. Forumo tikslas - skatinti tėvus/ globėjus, ugdytojus, ugdymo įstaigų vadovus, mokytojus kalbėti apie vaikų, paauglių, jaunuolių šiandieninius poreikius ir kartu veikti ugdant juos laimingais.

Sektoriuose, pagal skirtingas vaikų amžiaus grupes, buvo skaitomi pranešimai apie vaikų poreikius ir tėvų/ globėjų bei ugdytojų galimybes padėti vaikui juos patenkinti. Sektoriuose pranešimus skaitė psichologė Edita Pakalnienė, psichologė iš Pasvalio Jolita Stipinienė, socialinė pedagogė Rasa Maniušienė ir psichologė Rūta Vansevičiūtė. Po pranešimų vyko darbas grupėse, kur susirinkę tėvai/globėjai turėjo galimybę drauge su ugdymo įstaigų atstovais ieškoti konkrečių priemonių, kaip efektyviai bendrauti, bendradarbiauti, kad būtų pasiektas bendras tikslas – laimingas, savimi pasitikintis vaikas.


Darbo grupėse rezultatai atskleidė bendrą visų šalių lūkestį – daugiau bendradarbiavimo ir susikalbėjimo. Tiek tėvai/globėjai, tiek ir ugdymo įstaigų atstovai teigė, kad bendradarbiavimui padeda asmeninės kompetencijos, asmeninės nuostatos (pozityvios), domėjimasis vaiku ir kt.
Renginio dalyvių siūlomas tolimesnis veikimas yra šio forumo kryptingas tęstinumas, tokio tipo forumo organizacija kiekvienoje ugdymo įstaigoje individualiai, organizuoti tėvystės įgūdžių ugdymo grupes, organizuoti daugiau seminarų apie vaiko psichologinę raidą ir daugiau individualių pokalbių tarp ugdytojų ir tėvų/ globėjų ne tik tuomet, kai iškyla problema. Kalbinta mama teigė: „Žinau, kad mūsų mokykloje yra mokyklos komitetas, ten siunčiami tėvų atstovai, keli mokytojai ir administracija, tačiau net neįsivaizduojame, ką jie veikia. Klausdami klasės auklėtojos taip pat sulaukiame atsakymo „nežinau“. O norėtųsi veiklos ne „dėl popieriaus“, bet realios, kad visi žinotumėme ir matytumėme, ką sprendžia ir ką nusprendčia mokyklos taryba“.
Po kavos pertraukėlės forumo apibendrinimo metu Utenos savivaldybės Švietimo ir sporto skyriaus vedėjas Romualdas Kraulišas akcentavo, kad svarbiausia pagarba vienas kitam. Tik remiantis pagarbia diskusija galimas efektyvus bendradarbiavimas. Forumo metu buvo kalbama apie tėvų/ globėjų ir pedagogų lūkesčius, tačiau užbaigiant renginį, buvo pakviesta psichologė Dalia Laurinavičienė skaityti pranešimo, „Ko nori vaikai“, kurio metu buvo pateikti tyrimo rezultatai, atskleidę, jog 18 proc. vaikų nori didesnio dėmesio iš tėčio.
Taigi, gauti tėvų/ globėjų ir ugdytojų forumo „Išgirsk! Kalbėk! Veik!” rezultatai kovo mėnesį bus pateikti Utenos raj. ugdymo įstaigų vadovų pasitarimo metu. Remiantis gautais rezultatais yra pateikiamos rekomendacijos:
Maži forumai kiekvienoje ugdymo įstaigoje;
Tėvystės įgūdžių ugdymo grupės;
Bendri mokymai tėvams/ globėjams ir ugdymo įstaigų atstovams apie vaikų psichologinę raidą;
Skirtas laikas asmeniškai (bent po 15 min.) pokalbiui tėvas/globėjas – ugdytojas;
Stiprinti vaiko kolektyvo tėvų tarpusavio santykius neformalioje aplinkoje (išvykos tik tėvams, susitikimai ir kt).

Forumo organizatorės Agnė Zinkevičiūtė ir Vitalija Bujanauskienė turi viziją Utenos raj. tėvų/ globėjų ir ugdymo įstaigų vadovų forumus organizuoti kasmet. Jei vyktų maži forumai kiekvienoje ugdymo įstaigoje, į didįjį galėtų rinktis atstovai iš mažųjų su savo įžvalgomis ir pasiūlymais. Jeigu ugdymo įstaigos neorganizuos mažųjų forumų, kasmetinio tėvų/ globėjų ir ugdytojų forumo „Išgirsk! Kalbėk! Veik!” kryptingą veiklą organizatorės žada tęsti pirmojo bandymo principu – kviečiantis visus tėvus/ globėjus ir ugdymo atstovus dalyvauti savanoriškai bendrame susitikime.