Gestų kalba
- Smulkiau
- Paskelbta: 2025 m. balandžio 1 d., Antradienis 15:17
Informacija ruošiama.
Informacija ruošiama.
Informacija lengvai suprantama kalba (angl. „easy-to-read“)
Lengvai suprantama kalba – metodas, kuris padeda daugiau žmonių suprasti pateikiamą informaciją. Universalus lengvai suprantamos kalbos teksto išdėstymas, iliustracijos ir teksto stilius palengvina informacijos prieinamumąskaitymo, suvokimo iššūkių, intelekto negalią turintiems asmenims. Šiuo metodu parengti tekstai taip pat puikiai tinka senjorams, vaikams bei visai visuomenei.
Ministerija, kuri rūpinasi mokyklomis
Ministerija yra institucija. Ministerija yra vieta, kurioje dirba žmonės. Ministerijoje žmonės sprendžia Lietuvai svarbius klausimus. Pavyzdžiui, Finansų ministerijoje žmonės sprendžia klausimus apie Lietuvos pinigus, o sveikatos apsaugos ministerijoje žmonės sprendžia klausimus apie Lietuvos žmonių sveikatą.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos darbuotojai sprendžia klausimus: apie Lietuvos mokyklas ir apie tai, kaip mokomės.
Mokyklos Lietuvoje - kodėl mes einame į mokyklą?
Mums visiems yra svarbu mokytis, todėl mets einame į mokyklą.
Mokykloje mes: gauname naujų žinių. Pavyzdžiui, sužinome, kaip žmonės Lietuvoje gyveno anksčiau. Išmokstame naujų dalykų, pavyzdžiui, išmokstame skaičiuoti.
Taip pat mokykloje mes: augame, geriau suprantame pasaulį, susipažįstame su kitais žmonėmis.
Kai mes baigiame kokią nors mokyklą, mes gauname pažymėjimą arba diplomą. Pažymėjimas yra dokumentas. Pažymėjime arba diplome gali būti parašyta: kokią mokyklą mes baigėme, ką mes žinome, ką mes mokame daryti.
Kai baigiame kokią nors mokyklą ir turime pažymėjimą arba diplomą, mes galime ieškoti darbo.
Kiek laiko mes turime mokytis? Lietuvoje žmonėms būtina mokytis iki kol jiems sueina 16 metų. Kai žmogui sueina 16 metų, jis pats gali nuspręsti, ar nori mokytis toliau. Mokinys toliau gali mokytis 11–12 klasėje ar profesinėje mokykloje.
Profesinė mokykla - profesinėje mokykloje galima mokytis kokios nors profesijos. Pavyzdžiui, galima mokytis būti: virėjais, kirpėjais, siuvėjais. Žmogus pats gali pasirinkti, kokios profesijos jis nori mokytis. Profesinėje mokykloje gali mokytis visi žmonės, kuriems yra 14 ar daugiau metų.
Svarbiuose Lietuvai dokumentuose parašyta, kad kiekvienas žmogus turi teisę mokytis. Tai reiškia, kad kiekvienas žmogus gali mokytis.
Mes visi esame skirtingi. Į mokyklas eina žmonės, kurie: kalba skirtingomis kalbomis, skirtingai atrodo, skirtingai elgiasi, auga su skirtingais žmonėmis.
Į mokyklas eina žmonės, kurie: daro dalykus skirtingai. Pavyzdžiui, vieni vaikštome, o kiti važiuojame vežimėliu. Mėgsta skirtingus dalykus. Pavyzdžiui, vieni mokiniai mėgsta rašyti, o kiti mokiniai mėgsta sportuoti.
Mes norime, kad Lietuvos mokyklose galėtų mokytis patogiai kartu su visais kiekvienas žmogus.
Daugiau apie mokyklą galima paskaityti ČIA.
Projekto pavadinimas: To find on Earth form cosmos
Projekto pradžia: 2024-09-02
Projekto pabaiga: 2025-06-30
Projekto vykdytoja: fizikos mokytoja Loreta Tarvydienė
Dalyviai: 16-17 m. mokiniai
Tikslas: susipažinti su mikrometeoritų radimo metodika, paremta švedo J. Larseno darbais, surasti mikrometeoritus ir juos ištirti.
Projekto rezultatai: bus paruošti pranešimai apie meteoritus ir mikrometeoritus, suorganizuota konferenciją Lietuvos etnokosmologijos muziejuje/ arba on-line konferenciją su projekto
partneriais projektų rezultatų aptarimui, parengtas Twinspace puslapis apie projekto veiklas.
Projekto pavadinimas: Search for NEO
Projekto pradžia: 2024-09-02
Projekto pabaiga: 2025-06-30
Projekto vykdytoja: fizikos mokytoja Loreta Tarvydienė
Dalyviai: 16-17 m. mokiniai
Tikslas: susipažinti prie Žemės esančiais objektais (asteroidais, kometomis ir meteoritais) ir rasti IKT priemones apie NEO pabėgimo kambariui paruošti.
Projekto rezultatai: bus sukurtas IT produktas -pabėgimo kambarys apie NEO, suorganizuota nuotolinė konferencija su projekto partneriais.
Projekto pavadinimas: Sky in autumn
Projekto pradžia: 2024-09-02
Projekto pabaiga: 2025-06-30
Projekto vykdytojai: fizikos mokytoja Loreta Tarvydienė
Tikslas: supažindinti mokinius su rudens metu plika akimi matomais nuostabiais dangaus objektais ir žvaigždynais rugsėjo - lapkričio mėnesiais.
Projekto rezultatai: bus išmokta 20 rudens dangaus žvaigždynų, žvaigždžių pavadinimų ir kitų objektų, suorganizuota viktorina „Pažink rudens dangų".
Bus organizuota išvyka į Lietuvos Etnokosmologijos muziejų „Pasaulinei kosmoso dienai paminėti“.
Projekto pavadinimas: VILNIUS TECH nuotolinio ugdymo platforma ,,Ateities inžinerija“ (8-asis sezonas)
Projekto pradžia: 2024-09-02
Projekto pabaiga: 2025-06-30
Projekto vykdytoja: informatikos mokytoja Gražina Žalienė
Dalyviai: I-IV klasių mokiniai
Tikslas: panaudojant šiuolaikinių technologijų ir nuotolinio mokymo formų privalumus, suteikti mokiniams papildomų galimybių gilinti savo žinias ir jas taikyti inžinerijos, technologijų, gamtos mokslų, informatikos, dizaino, verslumo ugdymo ir kitų susijusių STEAM dalykų srityse
Projekto rezultatai: besidomintys inžinerija I-IV klasių gimnazistai, pasirinkę juos dominančią „Ateities inžinerijos“ platformos veiklų tematiką, ugdydami bendrąsias ir dalykines kompetencijas, tyrinėdami, eksperimentuodami, kurdami įgyvendins idėjas, įvaldys šiuolaikines technologijas, ugdys savo išradingumą bei komandinio darbo gebėjimus, perpras sėkmingo kūrimo principus, o pasirinktoje tematikoje paragavę inovacijų kūrėjo „duonos", mokiniai galės žymiau lengviau apsispręsti dėl savo tolimesnės profesinės karjeros, bus jai geriau pasirengę.
Projekto pavadinimas: Dirbtinis intelektas-draugas ar priešas
Projekto pradžia: 2024-09-09
Projekto pabaiga: 2025-06-01
Projekto vykdytoja: informatikos mokytoja Giedrė Sudniutė
Dalyviai: Tarptautinės „eTwinning“ bendruomenės
Tikslas: skatinti diskusiją apie atsakingą DI plėtrą ir naudotojų sąmoningumą, pateikiant mokslu ir praktika pagrįstas įžvalgas
Projekto rezultatai: sukurtas informacinis tinklalapis ar vizualinis pristatymas, kuriame būtų pristatyti veiklų rezultatai parodantys ar dirbtinis intelektas turėtų būti laikomas draugu ar priešu, taip pat rekomendacijos, kaip atsakingai vystyti ir naudoti DI technologijas, siekiant maksimizuoti naudą ir minimizuoti riziką. (teksto, vaizdų GDI praktiniai taikymai; sveikinimai su GDI; autoportretai su veidų GDI; diskusijos; dirbtuvės; Skaitmeninių savaičių veiklos).
Projekto pavadinimas: Mes - Europos piliečiai
Projekto pradžia: 2024-09-09
Projekto pabaiga: 2025-06-01
Projekto vykdytojai: informatikos mokytoja Giedrė Sudniutė, pilietiškumo ir istorijos mokytoja Laimutė Jasiūnienė
Dalyviai: Tarptautinės „eTwinning“ bendruomenės
Tikslas: padėti jauniems žmonėms suvokti savo, kaip Europos piliečių, vaidmenį ir atsakomybę, formuoti bendrą europinę tapatybę ir skatinti solidarumą tarp skirtingų kultūrų bei tautų
Projekto rezultatai: sukurtas informacinis leidinys ar internetinis portalas, kuriame pateikiama naudinga informacija apie Europos piliečių teises ir galimybes, taip pat dalyvių sukurtos iniciatyvos bei projektų pavyzdžiai (Europos dienos egzaminas; europarlamentarų memų paroda (kartu su pilietiniu); sveikinimai europarlamentarams bei projekto partneriams Europos dienos bei kitų švenčių proga; kt. veiklos).