Apie gimnaziją

 
 
 

Utenos Dauniškio gimnazija (buvusi IV vidurinė mokykla) duris atvėrė 1971metais. 2003 m. po akreditacijos mokykla tapo gimnazija. Gimnazija turi savo vėliavą ir himną. Dabar gimnazijoje mokosi 562 mokiniai: 512 gimnazijos klasėse ir 50 suaugusiųjų klasėse. Gimnazijoje dirba 54 pedagogai: mokytojai, socialinė pedagogė, specialioji pedagogė bei psichologė. Vienuolika pedagogų turi dvi specialybes, o dvylika - magistro laipsnį.

Po renovacijos, vykusios 2009-2011metais, gimnazija labai išgražėjo. Atnaujintos  sporto, atletikos, aktų salės, mokomieji kabinetai, visi jie kompiuterizuoti. Šiuolaikiškai įrengtas gimnazijos stadionas. Bet šiandien gimnazistai mokosi ne tik tradicinėse pamokose ir ne tik mokykloje, bet ir kitose edukacinėse erdvėse.  Štai geografijos pamokos jau ne vienerius metus vyksta meteorologijos stotyje, įmonėje „Utenos vandenys“, Lietuvos pajūryje, Baltijos jūroje, integruojant kelis mokomuosius dalykus. Tradicinės pamokos – „Atrask ir pažink Lietuvos pajūrį“ II klasių mokiniams, bei I klasių mokiniams „Baltijos jūra. Stokholmas“ – tai tikros geografijos pamokos, kuriose ne tik gilinamos žinios, bet perteikiama daug gyvenimiškos patirties.

Gimnazija tęsia senąsias mokyklos tradicijas ir noriai kuria naujas. Kiekvienais metais vyksta valstybinių švenčių minėjimai, gimnazijos Gimtadienio, Valentino dienos, lygiadienių bei saulėgrįžos, sporto šventės, Partijų studija, kalėdiniai - naujametiniai renginiai, Šimtadienis, Chorų karai, Padėkos diena, Linksmadienis, kiti renginiai.

Džiaugiamės kūrybiškais ir aktyviais gimnazijos mokytojais, kurie skatina mokinius ir ruošia juos dalyvauti įvairiuose konkursuose, olimpiadose, varžybose. Štai būrys gimnazistų kartu su geografijos mokytoja Ligita Pelikšiene bei socialine pedagoge Vida Adikliene prieš pat gimnazijos 45-ojo gimtadienio šventę padovanojo gimnazijai puikią dovaną – laimėjo I vietą respublikiniame konkurse  „Euroscola“.  Tai labai daug mokinių žinių reikalaujantis konkursas, kurį mūsų gimnazijos komandai pavyko laimėti jau antrą kartą. Džiugina ir šio konkurso prizas - gimnazijos komanda pakviesta į Strasbūrą su Europos Parlamento skiriama subsidija kelionės ir pragyvenimo išlaidoms padengti. Taigi mokiniai turės dar vieną puikią galimybę mokytis ne tik tradiciniame mokyklos suole!

Nuo 2000 metų gimnazijos projektinės veiklos grupė, vadovaujama fizikos mokytojos Loretos Tarvydienės, aktyviai įtraukė gimnazijos bendruomenę į tarptautinę projektinę veiklą. Dalyvaujame Švietimo mainų paramos fondo administruojamose Comenius ir Grundtvig programose, eTwinning virtualioje programoje, respublikiniuose ir rajoniniuose projektuose. 2008 metais gimnazijai suteiktas ELOS mokyklos (Europa kaip mokymosi aplinka mokyklose) vardas. Didžiuojamės, nes tokį vardą respublikoje turi tik 10 mokyklų! Gimnazijoje vykdėme projektus, kurie buvo apdovanoti  eTwinning nacionaliniais kokybės ženkleliais ir mokinio kokybės ženkleliais: 2016 metais  „Women in STEM“ bei  „eTwinning 11 gimtadienis",  2015 metais „10 eTwinning šypsenų“,  2013 metais „Baltų kalbos mene“. 2012  metais  projektas „Po atviru dangumi. Romantiška astronomija" buvo vertinamas europiniu lygiu ir gavo europinį eTwinning kokybės ženklelį.

2016 m. Lietuvos mokyklų apdovanojimuose, kuriuos organizavo Kauno technologijos universiteto „Santakos“ slėnis, Utenos Dauniškio gimnazija paskelbta „Lietuvos Metų mokykla“. Metų mokyklos apdovanojimą atsiėmusios ir Lietuvos mokyklų apdovanojimų globėjo – premjero Algirdo Butkevičiaus – sveikinimą išklausiusios Utenos Dauniškio gimnazijos moksleivės neslėpė džiaugsmo: „Nors dalyvaudamas visada tikiesi, kad laimėsi, šis apdovanojimas mus labai nudžiugino. Esame šauni mokykla – turime stiprią mokinių tarybą, aktyvius moksleivius ir puikius mokytojus. Šis apdovanojimas skatina mus dar labiau stengtis“.

Asta Skeirienė

Džiaugiuosi, kad mes, gimnazijos mokytojai ir vadovai, jau seniai supratome koks svarbus yra jauno žmogaus ugdymas, net tik žinių perteikimas. Taigi mūsų gimnazijoje ypatingas dėmesys skiriamas ne tik kiekvieno mokinio mokymosi sėkmei, bet ir gražiems bendruomenės narių tarpusavio santykiams bei vertybinių nuostatų ugdymui. Ne vienerius metus daug dirbome, siekdami pažangos šiose srityse, o šiemet Lietuvos mokyklų apdovanojimuose ir buvome pastebėti kaip moderni, inovatyvi, skatinanti toleranciją, pilietiškumą ir bendruomeniškumą mokykla. Gimnazijos moto – „Ateini geras, išeik geresnis“ – rodo, kad gimnazijoje didžiausia vertybe laikomas žmogus, kiekvieną gimnazistą pasitinkame kaip asmenybę, turinčią daug gerų savybių, gebėjimų, talentų, kuriuos pedagogai stengiasi kuo greičiau įžvelgti, atskleisti (kartais net pats jaunas žmogus nežino, kokie talentai jame slypi!) ir  sudaryti kiekvienam besimokančiajam gimnazijoje tinkamiausias sąlygas ugdytis, sutvirtėti ir tapti brandžia asmenybe.

Dėmesys į kiekvieno mokinio ugdymosi sėkmę gimnazijoje ypač atkreiptas prieš pora metų, kai įsteigėme Sėkmės kiekvienam klases (džiaugiuosi, kad didžioji dauguma į gimnaziją ateinančių pirmokų nori mokytis būtent Sėkmės kiekvienam klasėse). Pagrindinis šios iniciatyvos tikslas buvo individualizuoti ugdymą, t.y.  ugdyti ne kažkokią klasę ar kažkokią masę mokinių, o kiekvieną vaiką, sudaryti kuo geresnes sąlygas kiekvienam mokiniui atskleisti savo gebėjimus, talentus, kuo geriau pažinti kiekvieną mokinį, jo mokymosi stilius, padėti kiekvienam mokiniui pasiekti maksimalių rezultatų, atsižvelgiant į mokinio prigimtinius ir išlavintus gebėjimus. Į ugdymo procesą stengiamės kuo aktyviau įtraukti tėvus (rūpintojus), nes jie geriausiai pažįsta savo vaikus, nes ir jie, ir mes linkime savo vaikams ir mokiniams paties geriausio!

Pagrindiniai sėkmingos ugdomosios veiklos požymiai mūsų gimnazijos bendruomenei yra geri ugdymosi rezultatai ir prasmingas, įsimenantis jauno žmogaus praleistas laikas gimnazijoje. Abu dalykai – tiek rezultatai, tiek ir ugdymosi procesas, mums yra vienodai svarbūs.  Ugdymosi rezultatai mums - tai ne tik galutiniai akademiniai pasiekimai, bet ir asmenybės branda, nuolatinė mokymosi pažanga, sveikas pasitikėjimas savo jėgomis, sugebėjimas adekvačiai suvokti realybę ir kelti sau ugdymosi tikslus, priimti naujus iššūkius, kaip kelią į tobulėjimą. Mokymosi procesas, dalyvavimas mokyklos gyvenime yra toks pat svarbus asmenybės augimui, kaip ir formalusis ugdymas. Gyvenimas mokykloje ir mokymasis susilieja persipinant įvairioms veikloms, erdvėms, patirtims. Gimnazijos bendruomenei yra svarbi kiekvieno mokinio savijauta (būti priimtam, gerbiamam, saugiam, džiaugtis buvimu mokykloje, laikyti jį prasmingu), bendruomeniškumas (vienybė, dalinimasis, rūpinimasis kitais, pagalba, įsipareigojimai), savivalda (tarimasis, sprendimų inicijavimas, priėmimas ir įgyvendinimas, mokyklos gyvenimo kūrimas).

Man, kaip gimnazijos vadovei, itin džiugu, kad visa tai pas mus iš tikrųjų vyksta, o yra ne tik gražūs žodžiai, parašyti planuose. Ir už tai esu labai dėkinga visiems gimnazijos bendruomenės nariams – mokytojams, kurie visa savo esybe yra atsidavę jaunų asmenybių ugdymui, mokiniams, jų tėvams, kitiems gimnazijos darbuotojams, kurie kasdienine savo veikla ir sukuria gimnaziją tokią, kokia ji šiandien yra -  moderni, bendruomeniška, jauki ir šilta, nuolat tobulėjanti bei siekianti kiekvieno mokinio sėkmės!