Projektas „TŪM II“

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“

Finasuoja ESNaujos kartos LT

Projekto Nr. 10-012-P-0001
Projekto trukmė: 2024 m. sausio 31 d. – 2026 m. balandžio 30 d.

Projekto finansavimo suma – 2 450 950,09 Eur.

Tinkamų finansuoti lėšų suma – 2 499 969, 09 Eur.

Projekto aprašymas

Projektas „Tūkstantmečio mokyklos II“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis.

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ tikslas – projekte dalyvaujančiose Lietuvos savivaldybėse sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo(si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti. Šiuo projektu įgyvendinama dalis „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos: vykdomos veiklos 36 Lietuvos savivaldybėse (II srautas).

Projekto veiklos:

1) mokyklų vadovų ir kitų pedagoginių darbuotojų kompetencijų stiprinimas;

2) infrastruktūros kūrimas, plėtra ir atnaujinimas;

3) mokyklų veiklos tobulinimas keturiose srityse: lyderystė veikiant, įtraukusis ugdymas, kultūrinis ugdymas, STEAM ugdymas;

4) konsultavimas, rekomendacijų ir analizių rengimas;

5) projekto veiklų sklaida (viešinimo ir komunikacijos veiklos). Projekto tikslinė grupė – bendrojo ugdymo mokyklų mokytojai.

Projekto tikslinės grupės - bendrojo ugdymo mokyklų darbuotojai, jų vadovai, mokiniai ir mokyklų bendruomenės.

UTENOS DAUNIŠKIO GIMNAZIJA yra projekto mokykla ir įgyvendina 1-3 punkte numatytas veiklas:

  • mokyklų vadovų ir mokytojų pokyčių valdymo, komandos formavimo ir palaikymo kompetencijų plėtojimo renginių organizavimas;
  • mokyklos veiklos viešinimo ir komunikacijos su visuomene kompetencijų ugdymo renginių organizavimas;
  • dalinimosi patirtimi lyderystės renginių, plėtojančių įtraukiosios lyderystės, lyderystės mokymuisi kompetencijas, organizavimas;
  • poilsio kambario SUP turintiems mokiniams įkūrimas;
  • kūrybinės erdvės įkūrimas;
  • chemijos laboratorijos įkūrimas;
  • STEAM mokslų kabinetų atnaujinimas;
  • personalizuotos matematikos mokymosi platformos įsigijimas;
  • kultūrinio ugdymo programos, plėtojančios mokytojų ir mokinių atnaujinto ugdymo turinio kultūrinę ir kūrybiškumo kompetencijas, įgyvendinimas;
  • tinklaveikos komandos sukūrimas ir įveikimas;
  • praktinis kuriamos metodinės priemonės išbandymas;
  • veiklos organizavimas pagal STEAM ugdymo metodinę priemonę.

Europos socialinio fondo agentūra yra projekto vykdytoja, kuri įgyvendina konsultavimo, rekomendacijų ir analizių rengimo bei komunikacijos veiklas (įvardintas 4-5 punkte).

Siekiami rezultatai

  • Sumažėję mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projekte dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.
  • Padidėjusi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Padidėjusi PUPP metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis;
  • Sumažėjusi bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis;
  • Padidėjęs vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose;
  • Padidėjusi ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis.
  • Padidėjusi pareigybės dalis, tenkanti vienam pedagoginiam darbuotojui.
  • Išaugusi neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis.
  • Padidėjęs švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius.
  • Išaugusi pilną švietimo pagalbą  pagal Pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas  gaunančių mokinių dalis per mokslo metus
  • Didesnė mokytojų, kartą per mokslo metus dalyvaujančių praktinėse gerosios patirties sklaidos veiklose, dalis.
  • Išaugusi bendrojo ugdymo mokyklų mokinių  kartą per metus dalyvavusių ilgalaikiuose  tarpmokykliniuose kultūriniuose projektuose dalis.
  • Didesnė dalis 3-4, 7-8 ir I-II gimnazijų klasių mokinių, įvykdžiusių per mokslo metus bent vieną  STEAM projektą.